بازدید 12944
پنجاه و ششمین روز جنگ غزه/ در حال به روزرسانی

حملات شدید اسرائیل به 400 نقطه غزه /ارسال 100 بمب سنگرشکن به اسرائیل از سوی آمریکا/ادامه حملات حزب الله علیه اسرائیل/تعداد شهدای غزه به 15207 نفر رسید

جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاه و ششمین روز خود شده است که توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل تمدید نشد و حملات اسرائیل علیه مردم غزه به صورت گسترده ای آغاز شد و امروز شنبه با شدت بیشتری ادامه داشته است.
کد خبر: ۱۲۰۷۸۱۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۳ 02 December 2023

حملات شدید اسرائیل به 400 نقطه غزه 

بین الملل تابناک: جنگ غزه در شرایطی وارد پنجاه و ششمین روز خود شده است که توافق آتش بس میان حماس و اسرائیل تمدید نشد و حملات اسرائیل علیه مردم غزه به صورت گسترده ای آغاز شد و امروز شنبه با شدت بیشتری ادامه داشته است.

رژیم صهیونیستی کشته شدن ۳ فرمانده ارشد خود را تأیید کرد
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۲۳:۴۲

رژیم صهیونیستی شنبه شب کشته شدن ۳ فرمانده ارشد خود را تأیید کرد.

 این سه فرمانده ارشد از آغاز عملیات طوفان الاقصی (۱۵مهرماه) تاکنون کشته شدند.

این سه فرمانده شامل سرهنگ روی لیوی فرمانده یگان چند منظوره، "سرهنگ جاناتان اشتاینبرگ فرمانده تیپ ناحال و سرهنگ آساو حمی فرمانده تیپ جنوبی لشکر غزه در ارتش رژیم صهیونیستی بودند.

ساعاتی پیش نیز ارتش رژیم صهیونیستی کشته شدن ۴ تن دیگر از نظامیان خود را تأیید کرد تا شمار کشته‌های ارتش اسرائیل طبق اعلام رسمی از آغاز حمله زمینی به غزه به ۷۲ نفر برسد.

بدین ترتیب، بر اساس اطلاعات منتشر شده توسط ارتش رژیم صهیونیستی، مجموع کشته‌های “نظامی” این رژیم از ابتدای درگیری‌ها تا این لحظه به ۳۹۶ نفر رسیده است.

دانیل هگاری سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی نیز هفتم آذرماه کشته شدن سه نظامی ناپدید شده در حمله ۱۵ مهرماه را تایید کرد.

مقام حماس: می‌دانستیم که پس از تبادل اسرا، حمله به غزه آغاز می‌شود
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۲۳:۴۱

زاهر جبارین مسئول دفتر  شهدا، اسیران و مجروحان جنبش حماس تأکید کرد که مقاومت، آماده است تا بهای آزادی را بپردازد و به کمتر از استقلال فلسطین، رضایت نخواهد داد.

جبارین با تأکید بر لزوم پایان یافتن اشغالگری در فلسطین، گفت: اطلاع داشتیم که پس از تبادل اسرای غیر نظامی، بار دیگر حمله به غزه آغاز خواهد شد.

جبارین با بیان اینکه اگر حمله به غزه ادامه یابد، دیگر هیچ تبادل اسرایی در کار نخواهد بود، تصریح کرد: ما در جنگ آزادسازی قرار داریم و اسرائیل باید از سرزمین ما برود.

این مقام حماس همچنین خبر داد که این جنبش به طرف اسرائیلی پیشنهاد کرده بود که اسرای بالای 60 سال از طرفین آزاد شود.

جبارین در عین حال گفت که تلاشها برای آتش‌بس و تبادل اسرا در قطر ادامه دارد تا از ادامه تجاوز صهیونیستها به غزه جلوگیری شود.

محمود عباس: هر گونه راهکار سیاسی درباره غزه باید فراگیر باشد
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۲۲:۳۹

 محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان تأکید کرد که نوار غزه بخشی از فلسطین است و هر گونه راهکار سیاسی درباره آن، باید فراگیر باشد.

عباس با اشاره به اینکه «تسلیم نخواهیم شد و اجازه نخواهیم داد حادثه نکبت (اشغال فلسطین) تکرار شود»، تأکید کرد: با ملت خود، ایستادگی می‌کنیم و به جنگ برای آزادی و استقلال ادامه خواهیم داد».

خبرگزاری سوا به نقل از این مقام فلسینی گزارش داد، آمریکا مسئول آغاز مجدد جنگ رژیم صهیونیستی علیه غزه است؛ زیرا این رژیم را مجبور نکرد که به تجاوز خود پایان دهد.

وی با اشاره به ادامه جنگ سیاسی و دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی  روایت‌سازیهای دروغ این رژیم، گفت: در محافل بین‌المللی به تلاش خود ادامه خواهیم داد تا حملات علیه ملت ما متوقف شود.

عباس، توقف گسترده درگیری را اولویت تشکیلات خودگردان دانست و تأکید کرد: باید همه لوازم ضروری تأمین شود. ما با توطئه برای کوچاندن [اجباری ملت فلسطین] مقابله خواهیم کرد.

این مقام فلسطینی در پایان خطاب به تل‌آویو گفت: راهکارهای نظامی و امنیتی، هیچ امنیت و صلحی به همراه نخواهد داشت. تنها راه این است که حقوق ملت ما و تشکیل کشور فلسطین به عنوان یک کشور با حاکمیت کامل به رسمیت شناخته شود و اشغالگری نیز پایان یابد.

تظاهرات گسترده خانواده اُسرای غزه در تل‌آویو
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۲۲:۱۱

خانواده اُسرای صهیونیستی که در نوار غزه هستند امشب  در حال برگزاری تظاهرات گسترده‌ای در تل‌آویو هستند.

قرار است که برای نخستین بار یکی از اُسرایی که از غزه آزاد شده در این تظاهرات سخنرانی کند.

روز جمعه در پنجاه و ششمین روز از آغاز تجاوز صهیونیستها به نوار غزه رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به این منطقه از سر گرفت.

یک روز قبل‌تر (پنجشنبه) هفتمین مرحله از تبادل اسرا بین حماس و رژیم صهیونیستی صورت گرفت که در جریان آن، صهیونیستها ۳۰ فلسطینی را آزاد کردند و هشت اسرائیلی هم آزاد شدند.

صالح العاروری نائب رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تأکید کرد که هم اکنون، بر سر آتش‌بس، هیچ مذاکره‌ای با رژیم صهیونیستی در جریان نیست.

العاروری به شبکه خبری الجزیره گفت: تا زمان پایان حملات و آتش‌بس کامل، هیچ تبادل اسیری در کار نیست. اسرائیل اصرار دارد که هنوز زنان و کودکان [اسرائیلی نزد حماس] هستند، ولی ما گفتیم که تمامی زنان و کودکان را تحویل دادیم».

 

گفت‌وگوی تلفنی امیر قطر و معاون بایدن درباره غزه
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۲۰:۲۴

«کامالا هریس» معاون رئیس جمهور آمریکا با «تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر تلفنی گفت‌وگو و اوضاع غزه را بررسی کرد. 

وزارت بهداشت فلسطین امروز شنبه خبر داد که طی ساعات گذشته رژیم اسرائیل با ارتکاب دهها جنایت، موجب شهادت ۱۹۳ نفر و زخمی شدن ۶۵۲ نفر دیگر شده است.

این وزارتخانه با رد ادعای رژیم اسرائیل، تأکید کرد که هیچ منطقه و نقطه امنی در غزه برای غیرنظامیان وجود ندارد و جنایات و اقدامات اشغالگران علیه غیرنظامیان ادعای آن‌ها را به خوبی رد می‌کند.

دیوان امیری قطر اعلام کرد که هریس از تلاش‌های قطر برای دستیابی به توافق آتش‌بس انساندوستانه در غزه قدردانی کرد. 
بنابر گزارش شبکه الجزیره، هریس همچنین از تلاش‌های قطر برای ارسال کمک‌های انساندوستانه و امدادی به غزه تشکر کرد. 

امیر قطر تأکید کرد که دوحه به تلاش‌های خود با همکاری شرکا برای بازگشت آرامش به نوار غزه ادامه می‌دهد. 

امیر قطر همچین بر ضرورت برقراری آتش‌بس به منظور پرهیز از بحرانی‌تر شدن فاجعه انسانی در نوار غزه تأکید کرد. 

تل‌آویو: مذاکرات آتش‌بس به بن‌بست رسید
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۸:۱۱

رئیس موساد به اعضای هیات اسرائیلی که امروز برای تمدید آتش‌بس به قطر سفر کرده بودند، پس از به بن بست رسیدن این مذاکرات دستور داده تا فوراً از دوحه به سوی تل‌آویو برگردند.

خبرگزاری «رویترز» امروز به نقل از یک منبع خبر داد که تیمی از موساد برای گفت‌وگو درباره ازسرگیری آتش‌بس غزه در دوحه حضور دارد و با میانجیگری قطر، بر آزادی احتمالی دسته‌های جدید «گروگان‌های اسرائیلی» و پارامترهای جدید آتش‌بس تمرکز دارد.

پایگاه اینترنتی شبکه «المیادین» امروز به نقل از رسانه‌های عبری نوشت:  یک منبع سیاسی اسرائیلی اعلام کرد که تل‌آویو برای آتش‌بس‌های بیشتر آماده است و درباره زندانیان پای مذاکرات می‌نشیند؛ توپ هم‌اکنون در زمین حماس است.

تعداد شهدای غزه به 15207 نفر رسید
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۶:۵۲

 وزارت بهداشت فلسطین امروز (۱۱ آذر) اعلام کرد که از ابتدای آغاز حملات رژیم اسرائیل به غزه تاکنون ۱۵۲۰۷ نفر به شهادت رسیده و ۴۰۶۵۲ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت بهداشت فلسطین همچنین خبر داد که طی ساعات گذشته رژیم اسرائیل با ارتکاب دهها جنایت، موجب شهادت ۱۹۳ نفر و زخمی شدن ۶۵۲ نفر دیگر شده است.

این وزارتخانه با رد ادعای رژیم اسرائیل، تأکید کرد که هیچ منطقه و نقطه امنی در غزه برای غیرنظامیان وجود ندارد و جنایات و اقدامات اشغالگران علیه غیرنظامیان ادعای آن‌ها را به خوبی رد می‌کند.

در این میان خبرنگار شبکه «الجزیره» گزارش داد بیش از ۱۰۰ فلسطینی در پی حمله جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به یک ساختمان مسکونی در اردوگاه «جبالیا» در شمال نوار غزه به شهادت رسیده‌اند. منابع فلسطین می‌گویند آوارگان فلسطینی در این سازه پناه گرفته بودند و ارتش اسرائیل در این حمله از بمب‌های ممنوعه استفاده کرده است.

تیم موساد برای گفت‌وگو درباره ازسرگیری آتش‌بس در قطر حضور دارد
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۶:۳۷

خبرگزاری رویترز به نقل از یک منبع خبر داد تیمی از موساد امروز شنبه برای گفت‌وگو با میانجیگران قطری درباره ازسرگیری آتش‌بس غزه در دوحه حضور دارد. 

این منبع افزود مذاکرات موساد با میانجیگری قطر بر آزادی احتمالی دسته‌های جدید «گروگان‌های اسرائیلی» و پارامترهای جدید آتش‌بس تمرکز دارد.

روز جمعه در پنجاه و ششمین روز از آغاز تجاوز صهیونیست‌ها به نوار غزه، رژیم صهیونیستی پس از آتش‌بسی که یک هفته به طول انجامید، حملات خود را به این منطقه از سر گرفت.

مقام‌های اسرائیلی مدعی شده‌اند مذاکرات آتش‌بس به دلیل امتناع حماس از آزادی ۱۰ اسیر زن به شکست منجر شده است. حماس این ادعای رژیم اسرائیل را «دروغ» خواند و گفت تل‌آویو از قبل تصمیم خود برای انجام عملیات در غزه را گرفته بود. 

اردوغان: حماس قابل حذف نیست
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۵:۱۶

رئیس‌جمهوری ترکیه، رژیم صهیونیستی را مقصر شروع درگیری‌ها اعلام کرد و گفت: حماس از (معادلات فلسطین) قابل حذف نیست.

به گزارش رویترز، «رجب طیب اردوغان» در گفت‌وگو با رسانه ها اعلام کرد که شانس تداوم آتش بس در غزه به خاطر رویکرد رژیم اسرائیل از بین رفت.

وی، انعطاف نشان ندادن رژیم صهیونیستی در مذاکرات برای تداوم آتش بس را عامل شکست مذاکرات و شروع درگیری ها در غزه عنوان کرد.

رئیس جمهوری ترکیه با بیان اینکه هنوز به ایجاد صلح پایدار در منطقه امیدوار است، اضافه کرد: حل (مساله فلسطین) بدون در نظرگرفتن حماس ممکن نیست.

هشدار بلژیک به اسرائیل: کشتار در غزه متوقف شود
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۵:۱۵

 نخست وزیر بلژیک در نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP۲) ضمن محکوم کردن حملات وحشیانه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به غزه و از سرگیری درگیری‌ها،‌ تاکید کرد که کشتار غیرنظامیان فلسطینی باید متوقف شود.

به گزارش یو اس نیوز، الکساندر دی کرو روز شنبه اعلام کرد که در پی از سرگیری حملات نظامی [رژیم] اسرائیل در غزه با رئیس جمهوری این رژیم صحبت کرده و به او هشدار داده است که به کشتن غیرنظامیان در غزه پایان دهد.

وی در بیست و هشتمین نشست تغییرات آب و هوایی سازمان ملل متحد (COP۲۸) در دبی از نگرانی‌های بلژیک در مورد آغاز حملات در این باریکه خبر داد.

این مقام بلژیکی ابراز امیدواری کرد کمک ها یک دسترسی دائمی بشردوستانه برای ساکنان غزه باشد.

این در حالی است که وزارت خارجه رژیم صهیونیستی سفیران بلژیک و اسپانیا را به دلیل اظهارات نخست وزیران این ۲ کشور علیه تجاوزات جنگی و حملات وحشیانه رژیم اسرائیل در گذرگاه مرزی رفح احضار کرده بود.

دی کرو در آن زمان گفته بود اسرائیل باید به قوانین بین المللی بشردوستانه احترام بگذارد. وی تخریب و ویرانی غزه را غیرقابل قبول دانسته و تاکید کرد که کشتار غیرنظامیان باید متوقف شود.

ادامه حملات حزب الله علیه اسرائیل
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۵:۱۴

حزب الله لبنان اعلام کرد که در راستای حمایت از ملت فلسطین و مقاومت آن، توپخانه های رژیم صهیونیستی در پایگاه «خربه ماعر» را هدف حملات راکتی قرار دادیم.

در این بیانیه آمده است که شلیک‌ها به طور مستقیم به هدف اصابت کرده است.

اخیرا روزنامه الاخبار نوشت که مقاومت لبنان به تاکتیک های خاصی روی آورد که دشمن توان رویارویی با آن را نداشته است. فرماندهی مقاومت به رزمندگان اختیاراتی داده که آنها را قادر به انجام اقدامات زیادی می‌کند. طی ۴۵ روز از عملیات، مقاومت لبنان موفق به وارد کردن خسارات مستقیم به مواضع و جنگ افزارها و سیستم‌های دشمن شد.

به نوشته این رسانه، در جریان عملیات مقاومت، ۲۱ جنگ افزار، سه پهپاد، ۴۰ مرکز نظامی، ۱۵ مرکز تجمع نظامیان، ۱۷۰ دوربین، ۴۷ رادار، ۲۱ سیستم پارازیت انداز، ۳۵ سیستم جاسوسی و ۷۷ سامانه ارتباطی هدف قرار گرفتند.

الاخبار می افزاید: درباره تلفات انسانی هم آنگونه که منابع مقاومت اعلام کرده‌اند؛ ۳۵۴ نظامی ارتش رژیم صهیونیستی کشته یا زخمی شدند. در مناطق نزدیک در مرز لبنان در شمال فلسطین اشغالی هم بر اثر حملات حزب الله، حدود ۱۵۷۰ صهیونیست زخمی شدند که جراحات برخی از آنها خطرناک است.

مقام یمنی: سلاح‌هایمان به سمت اسراییل نشانه رفته است
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۵:۱۴

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن گفت: ملت یمن، ملت جهاد است، تفنگ‌های ما به سوی دشمن حقیقی یعنی اسرائیل نشانه رفته است.

به گزارش المیادین، «محمد علی الحوثی» عضو شورای عالی سیاسی یمن در اظهاراتی گفت: به آمریکایی ها می گوییم به همان جایی بازگردید که از آن آمدید.

وی افزود: آیا در پی تجاوزهای مجدد رژیم صهیونیستی علیه غزه، دولت های عربی به برگزاری نشست‌ها و کنفرانس‌ها اکتفا می‌کنند؟

الحوثی اضافه کرد که عربستان باید جنبش‌های حماس و جهاد اسلامی را از فهرست تروریستی خارج و رژیم صهیونیستی را جایگزین آن‌ها کند.

این عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن گفت: ملت یمن ملت جهاد است و تفنگ‌های خود را به سوی دشمن حقیقی یعنی اسرائیل نشانه رفته است.

مقام امنیتی اسرائیل: کاملا از حماس فریب خوردیم
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۳:۴۲

یک مقام امنیتی اسرائیلی می‌گوید حماس پیش از انجام حمله هفتم اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) اسرائیل را به‌خوبی فریب داده است.

روزنامه «جروزالم پست»، جمعه، نوشت: «برخی منابع امنیتی اسرائیل برآورد می‌کنند که سران حماس [از جمله] محمد ضیف [فرمانده کتائب القسام] و یحیی السنوار [رئیس حماس در غزه] از نظارت شدید دستگاه اطلاعات اسرائیل باخبر بوده‌اند و از شیوه‌هایی سِری برای انتقال پیام‌ها [میان خود] استفاده می‌کرده‌اند».

جروزالم پست در ادامه می‌افزاید: «منابع امنیتی بر این باورند که الضیف و السنوار علی‌رغم نظارت اطلاعاتی اسرائیل، پیام‌‌‌ها را میان خود رد و بدل می‌کرده‌اند».

براساس این گزارش، ارزیابی‌ها حاکی از آن است که حماس برای نفوذ در تاریخ هفتم ماه اکتبر «تدارکات دقیقی» انجام داده، به‌نحوی که یک مقام ارشد سرویس امنیتی اسرائیل آن را «فریب عالی» توصیف کرده است.

این مقام امنیتی درباره تاکتیک‌هایی که سران نظامی حماس برای انتقال پیام‌ استفاده کرده‌اند، می‌گوید: «احتمالا جزئیات، دستورالعمل‌های سری و احساسات کلی برای گفت‌و‌گوهای رودررو یا از طریق شیوه‌هایی دیگر نگاه داشته می‌شدند».

این مقام اسرائیلی که اشاره‌ای نیز به نام او نشده، ادامه می‌دهد: «اگر به گذشته نگاهی بیندازیم، [متوجه می‌شویم] اطلاعات متوجه این مساله نشده و چیزی را در نظر نگرفته است. در غیر این صورت احتیاطا برای جلوگیری از تنش با غزه، سیستمی جایگزین تدارک می‌دید و مرزها را در روز پایانی تعطیلات بدون هیچ گونه پاسخ اساسی از زمین یا هوا [به حماس] بدون محافظ رها نمی‌کردند».

جروزالم پست اشاره می‌کند در عملیات «میوه استوایی» در سال ۲۰۱۸، گروهی از نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی دستگاه‌‌های شنود در پایگاه‌های حماس نصب کردند که دیری نپایید این دستگاه‌‌ها کشف شدند.

این روزنامه اسرائیلی تاکید می‌کند: «حماس گروه اسرائیلی را در خان یونس (جنوب نوار غزه) شناسایی می‌کند و برخی از زیرساخت‌ها در منطقه باقی می‌مانند و هدف گرفته می‌شوند».

جروزالم پست در ادامه می‌افزاید: «اما برخی از آن‌ها سالم ماندند و به دست حماس افتادند. به احتمال زیاد حماس با کمک ایران توانسته رمزهای تاکتیک‌های ارتش اسرائیل را بشکند».

این روزنامه صهیونیستی در ادامه این شکست را این طور توصیف می‌کند: «شکست عملیات، ارتش اسرائیل را از بسیاری از جهات کور کرد».

جروزالم پست در پایان تاکید می‌کند: «بعد از اتلاف و هدر دادن زمان، به نظر می‌رسد که این شکست راهبردی بوده و در حالی که ارتش اعتقاد داشته تصویر واضحی [از تحرکات دارد] اما چیزی جز نشانه‌های ضعیف ندیده و انتقال این نشانه‌ها (به مقام‌های ارشد این رژیم) با دشواری‌هایی مواجه بوده است».

شمار شهدای رسانه به ۷۳ نفر رسید
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۳:۳۰

منابع خبری اعلام کردند که یک تصویر بردار امروز در بمباران ارتش رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

 این تصویر بردار به نام "محمد فرج الله" در شمال غزه شهید شد و با احتساب وی، شمار شهدای رسانه از آغاز تجاوزگری ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) تاکنون به ۷۳ نفر رسید.

شمار شهدای غزه از دیروز تاکنون به ۲۰۰ نفر رسید
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۳:۲۰

زارت بهداشت فلسطین امروز اعلام کرد که شمار شهدای دور جدید حملات جنایتکارانه ارتش رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف نوار غزه از دیروز تاکنون به ۲۰۰ نفر رسیده است.

به گزارش رسانه های فلسطینی، بنا بر اعلام وزارت بهداشت فلسطین، شمار زخمی ها نیز از دیروز تاکنون به ۵۸۹ نفر رسیده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی روز جمعه و در اولین روز بعد از پایان آتش‌بس 6 روزه در غزه، حملات همه‌جانبه خود علیه شهروندان این باریکه را از سر گرفتند.

نیروهای مقاومت فلسطین و لبنان نیز در پاسخ به این جنایت‌ها تجمعات نظامیان صهیونیستی را هدف قرار دادند.

پیشتر دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرده بود: شمار شهدا از آغاز حملات رژیم صهیونیستی به غزه به بیش از ۱۵ هزار نفر از جمله ۶ هزار و ۱۵۰ کودک و بیش از ۴ هزار زن رسیده است.

بر اساس این گزارش، بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ نفر در غزه همچنان زیر آوار هستند و بیش از ۳۷ هزار نفر نیز در حملات رژیم صهیونیستی به این باریکه زخمی شده‌اند.

رسانه لبنانی: تل‌آویو جنگ غزه را باخته است
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۳:۲۰

رسانه لبنانی النشره در مطلبی با اشاره به خسارات رژیم صهیونیستی در جنگ غزه آورده است: جنگ غزه هنوز تمام نشده تا بازنده و برنده آن مشخص شود. خسارات اقتصادی، مالی، سیاسی، دیپلماتیک، نفتی و گردشگری وارد شده به تل آویو بسیار فراتر از تصور آنها بوده است.

این رسانه می نویسد: درست است که از حیث تلفات انسانی، وضع فلسطینیان و صهیونیست ها قابل قیاس نیست، اما طرف دوم (رژیم صهیونیستی) متحمل خسارات سیاسی و دیپلماتیک و مالی شده است. اینجا این سئوال مهم مطرح می‌شود که آیا رژیم اسرائیل جنگ را باخته است؟ بله.

النشره می افزاید: چه کسی باور می‌کرد که در داخل دولت آمریکا، برخی شروط کمک به تل آویو را به آتش بس در غزه یا نکشتن غیرنظامیان، منوط کنند؟ چه کسی باور می‌کرد که در اتحادیه اروپا صدایی بلند شود که خواستار بازخواست شهرک نشینانی شوند که به فلسطیینان حمله و یا تهدید به توقف همکاری اقتصادی با تل آویو کنند؟

این رسانه ادامه می دهد: چه کسی باور می‌کرد که روند شتابان عادی سازی روابط با تل آویو، به علت اقدامات رژیم اسرائیل در غزه در معرض تهدید قرار بگیرد؟ چه کسی فکر یا باور می کرد که رویای «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر کنونی برای تحمیل یک کشور یهودی، پس از آنکه او تا این حد به برداشتن اولین گام‌ها برای تبدیل آن به واقعیت و جاودانه شدن نام خود در میان صهیونیست ها نزدیک بود، در حد یک رویا بماند؟

النشره می نویسد: چه کسی تصور می‌کرد که شهرک نشینان، شهرکهای خود را ترک کنند، به ویژه پس از اینکه یکی از بارزترین اهداف تل آویو، بلعیدن اراضی فلسطینیان به شکل گسترده و محاصره ملت فلسطین در محدوده جغرافیایی محدود بود؟

این رسانه لبنانی اضافه می کند: سئوالات بسیار دیگری قابل طرح است که جای تردید باقی نمی‌گذارد در این باره که اسرائیل طی دو ماه گذشته جنگ را باخته است و همه اینها تل آویو را در زمره بازندگان قرار می‌دهد.

ارسال 100 بمب سنگرشکن به اسرائیل از سوی آمریکا
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۳:۱۶

روزنامه وال استریت ژورنال گزارش ارسال بمب‌های سنگرشکن از سوی آمریکا به رژیم صهیونیستی را که قابلیت نفوذ به عمق سازه های بتنی را دارد، منتشر کرد.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی افزود: انتقال بمب سنگرشکن BLU-۱۰۹ با وزن دو هزار پوند با ۱۵ هزار بمب از انواع دیگر و ۵۷ هزار گلوله توپ به ارزش صدها میلیون دلار همراه بوده که عمدتا از طریق هواپیماهای باری نیروی هوایی از نوع C-۱۷ منتقل شده اند و انتقال آنها تا روزهای اخیر ادامه داشته است.

این رسانه افزود: همزمان دولت جو بایدن فشارها بر (رژیم) اسرائیل برای شفاف سازی اهداف خود به منظور کاهش تلفات غیرنظامی را افزایش داده است.

وال استریت ژورنال نوشت، آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا روز جمعه در دبی گفت: به صراحت گفتم که بعد از آتش بس موقت، لازم است که (رژیم) اسرائیل رویکرد واضحی را در حفاظت از غیرنظامیان و تداوم ارسال کمک های انسان دوستانه اعمال کند.

مقامات پنتاگون (وزارت دفاع آمریکا) از ارائه جزییاتی درباره انواع و کمیت سلاح های ارسالی به رژیم صهیونیستی خودداری کرده است.

به نوشته وال استریت ژورنال، بمب های سنگرشکن در طبقه بندی مهماتی قرار دارند که ارتش آمریکا در عراق، افغانستان، سوریه، سومالی و لیبی برای حمله به تجمعات بزرگ اهداف دشمن در محیط های عمدتا باز از آنها استفاده کرده است.

بمب های سنگرشکن نام خود را از قدرت نفوذ و تخریب سنگرهای بتنی می گیرد.

این در حالیست که عملیات رژیم صهیونیستی در غزه، عمدتا شامل درگیری زمینی و حملات به ساختمان ها در مناطق شهری پرجمعیت انجام می شود و استفاده از این بمب ها احتمالا به بهانه هدف قرار دادن شبکه گسترده ای از تونل های زمینی متعلق به حماس بوده است.

میک مالروی معاون سابق دستیار وزیر دفاع و افسر تفنگداران دریایی و سیا به وال استریت ژورنال گفت: این ها نوعی از سلاح هایی هستند که ما در جنگ های خود در افغانستان و سوریه و در فضاهای باز غیرشهری استفاده کردیم.

وی افزود: آمریکا ممکن است از آنها در مناطق شهری تری استفاده کند اما ابتدا باید اهداف را بررسی کند تا اطمینان یابد که این حملات متناسب و بر اساس ضرورت نظامی است.

وال استریت ژورنال به نقل از مقامات داخلی دولت آمریکا نوشت دیگر سلاح هایی که ارسال شده شامل بمب غیرهدایت شونده MK۸۲، بیش از ۵ هزار و ۴۰۰ بمب MK۸۴ با کلاهک های به وزن دو هزار پوند، تقریبا ۱۰۰۰ بمب با قطرکوچک از نوع GBU-۳۹ و تقریبا ۳ هزار JDAM به عنوان کیت هایی است که می تواند به مهمات غیرهدایت شونده متصل شوند و قدرت حملات دقیق را به آنها بدهند.

بمباران ۶ مسجد در خانیونس و رفح
۱۴۰۲/۰۹/۱۱ - ۱۳:۰۸

رژیم صهیونیستی در ادامه تجاوزهای خود علیه نوار غزه، صبح امروز ۶ مسجد در خانیونس و رفح را بمباران کرد.

اشغالگران صهیونیست همچنین منزل یونس الاسطل، نماینده شورای قانون‌گذاری غزه واقع در منطقه«القراره» را بمباران کردند.

از سوی دیگر، نیروهای مقاومت فلسطین در محور شیخ رضوان، النصر و تل الهوا با اشغالگران مقابله کردند.

منطقه شیخ ناصر، میدان ابوحمید، منطقه التراخیص، نزدیک خیابان جلال، محله المحطه و منطقه الکتیبه در مرکز شهر خانیونس هدف حملات هوایی شدید قرار گرفته است.

جنوب شهر خانیونس نیز شاهد حملات شدید ارتش رژیم صهیونیستی بوده است.

حملات شدید اسرائیل به 400 نقطه غزه 

ارتش اشغالگر در بیانیه‌ای اعلام کرد که پس از شکست مذاکرات برای تمدید آتش‌بس، در ۲۴ ساعت گذشته به بیش از ۴۰۰ هدف در نوار غزه از جمله بیش از ۵۰ هدف در خان یونس در جنوب نوار غزه حمله کرده‌است.

ارتش اشغالگر در بیانیه خود اعلام کرد که «هواپیماهای نیروی هوایی در یک حمله گسترده به منطقه خان یونس به بیش از ۵۰ هدف و در روز گذشته به بیش از ۴۰۰ هدف در سراسر نوار غزه حمله کردند.

ارتش رژیم صهیونیستی مدعی شد که اعضای لشکر ۵۵۱ نظامی اعضای مقاومت را هدف قرار دادند و «زیرساخت‌های حماس را در منطقه بیت لاهیا با آتش تانک و حملات هواپیماها منهدم کردند».

حملات شدید اسرائیل به 400 نقطه غزه 

ارتش اشغالگر به بمباران یک مسجد اعتراف کرد و مدعی شد که جنبش جهاد اسلامی آن را به عنوان «ستاد عملیاتی» در نظر گرفته بود. این ارتش همچنین از بمباران و انهدام آنچه «انبارهای سلاح و زیرساخت‌هایی برای سازماندهی مجدد دشمن» توصیف کرد، خبر داد.

ارتش اشغالگر افزود که نیروهای دریایی این ارتش حملات گسترده‌ای را در جنوب نوار غزه انجام داد و «یک اسکله تفریحی در خان یونس و دیرالبلح» را هدف قرار دادند.

اشغالگران ۳ مسجد در خان یونس را به طور کامل ویران کردند

هواپیماهای اشغالگر سه مسجد در خان یونس را به طور کامل ویران کردند.

همچنین بر اساس گزارش خبرنگار روسیا الیوم، در حومه محور الشیخ رضوان و خیابان العیون درگیری شدیدی بین رزمندگان فلسطینی و نیروهای رژیم صهیونیستی رخ داد.

در همین حال، هواپیماهای رژیم صهیونیستی خانه‌ خانواده الآغا در غرب شهر خان یونس را بمباران کردند.

این خبرنگار خاطرنشان کرد: همچنین خانه خانواده العبادله در مرکز القراره، روبروی مسجد الصحابه، در شمال شرقی خان یونس هدف قرار گرفت که پس از هدف قرار دادن این خانه، تعدادی مجروح شدند.

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرد، در حملات شدید رژیم صهیونیستی به دیرالبلح در مرکز نوار غزه و خان ​​یونس (جنوب) دست کم هفت فلسطینی به شهادت رسیدند.

آژیرهای خطر در جنوب نوار غزه به صدا درآمدند

خبرنگار الجزیره گفت که آژیر خطر در مناطق صوفا و حولیت در جنوب نوار غزه و نیز در نیر اسحاق در جنوب غلاف غزه به صدا درآمدند.

گردان‌های ابوعلی مصطفی: کیسوفیم را هدف حملات موشکی قرار دادیم

گردان‌های ابوعلی مصطفی در پاسخ به جنایات اشغالگران علیه مردم فلسطین از بمباران شهرک «کیسوفیم» با رگبار موشکی خبر داد.

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس با تاکید بر هدف گرفتن نیروهای اشغالگر از طریق سه پهپاد «زواری»، همچنین از هدف قرار دادن انبوه خودروهای رژیم صهیونیستی در شمال منطقه مرکزی نوار غزه خبر داد.

شهادت ۳ خبرنگار فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به غزه

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه از شهادت سه خبرنگار فلسطینی در حملات هوایی رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه اعلام کرد که در حملات هوایی روز جمعه رژیم صهیونیستی به نوار غزه سه خبرنگار فلسطینی به شهادت رسیدند.

طبق گزارش این دفتر این خبرنگاران شامل عکاس خبری عبدالله درویش از شبکه ماهواره‌ای الاقصی، عکاس خبری منتصر الصواف و بردار او مروان الصواف است که به عنوان تکنسین صدا مشغول به فعالیت بود.

دولت غزه بستن گذرگاه رفح را تکذیب کرد

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه همچنین با تکذیب اخبار منتشر شده در خصوص بسته شدن گذرگاه مرزی رفح، فعالیت عادی این گذرگاه را تایید کرد.

دفتر اطلاع‌رسانی دولت غزه تاکید کرد که این گذرگاه امروز شنبه به طور عادی به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

این تکذیبیه دولت در غزه پس از انتشار اخباری مبنی بر «بستن کامل گذرگاه رفح، تخلیه آن از دو طرف و عقب نشینی کامیون‌هایی که در سمت مصر بودند، منتشر شد».

رویترز به نقل از «منابع امنیتی و سازمان‌های امدادی» گزارش داده بود، پس از سرگیری بمباران اشغالگران، ورود کامیون‌های کمک رسانی و سوخت به غزه از طریق گذرگاه رفح متوقف شد.

هلال احمر فلسطین نیز گزارش داد که پس از پایان آتش‌بس، اشغالگران از ورود کمک‌ها از گذرگاه زمینی رفح جلوگیری کردند.

ضیاء رشوان، رئیس سرویس اطلاعات دولتی مصر گفت: مصر از پایان آتش‌بس موقت بشردوستانه در نوار غزه بسیار متاسف است و در حال حاضر با شرکای خود تمام تلاش خود را برای بازگشت هر چه سریعتر به آتش بس انجام می‌دهد.

احتمال خلع سلاح تعدادی از نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر

این منابع افزودند که انتظار دارند با خلع سلاح تعدادی از نیروهای ذخیره، از تعداد نیروهای ذخیره کاسته شود، زیرا آنها پیش‌بینی می‌کنند که جنگ برای مدت طولانی ادامه یابد و این نیروها طی مراحلی وارد جنگ شوند.

این منابع ادامه دادند، انتظار می‌رود نیروهای ذخیره در شمال اسرائیل با هدف کاهش بار اقتصادی رژیم صهیونیستی خلع سلاح شوند.

این منابع خاطرنشان کردند: اظهارات گروگان‌ها که منتشر شده به جمع‌آوری داده‌های اطلاعاتی در نوار غزه کمک می‌کند و این اطلاعات با سایر اطلاعات با هدف استفاده از آن در جنگ بررسی می‌شوند. این در حالی است که منابع ارتش اشغالگر گفته‌اند که برخی از شهادت اسیران سابق نادرست است.

به گفته ارتش اشغالگر، در حال حاضر ۱۳۷ اسیر صهیونیست از جمله ۱۷ زن در نوار غزه هستند. ۱۱۳ اسیر از جمله ۲۴ خارجی که در جریان تبادل اسرا که از جمعه گذشته تا دیروز در نوار غزه به سر می‌بردند، آزاد شده‌اند.

رسانه آمریکایی: آتش‌بس اخیر برای حماس پیروزی خالص بود

وب‌سایت ای‌بی‌سی نوشته با آنکه توجه عموم به سمت محقق شدن کمک‌های انسانی در نتیجه آتش‌بس میان حماس و اسرائیل معطوف شده کارشناسان مسائل امنیتی خاطرنشان می‌کنند که آتش‌بس اخیر به حماس فرصت لازم برای تقویت و تجدید قوا برای آغاز دور جدید درگیری‌ها را داده باشد. 

به نوشته این وب‌سایت آمریکایی تا قبل از آتش‌بس مقام‌های آمریکایی و اسرائیلی هر دو تأکید می‌کردند که از «وقفه» در جنگ حمایت می‌کنند و نه برقراری «آتش‌بس» عمومی، چرا که به باور آنها آتش‌بس می‌توانست به نفع حماس باشد. 

با وجود این، تمدید وقفه‌های کوتاه‌مدت در جنگ غزه موجب شد که عملاً به مدت یک هفته آتش‌بس برقرار شود. 

میک مالروی، معاون سابق مشاور وزیر دفاع آمریکا در خاورمیانه به ای‌بی‌سی گفت که آتش‌بس یک هفته‌ای برای حماس «چه از نظر نظامی و چه از نظر سیاسی، پیروزی خالص» بوده است. 

او گفت: «به نظر من اسرائیل می‌دانست که این اتفاق خواهد افتاد اما برایشان بازگرداندن گروگان‌ها ارزش داشت.»

جمع‌بندی مالروی و دیگر تحلیلگران مسائل امنیتی که با ای‌بی‌سی گفت‌وگو کرده‌اند این است که حماس احتمالاً از آتش‌بس موقت برای تجدید قوا، تقویت تسلیحاتی و تغییر جایگاه نیروهایش در غزه استفاده کرده است. 

ای‌بی‌سی نوشته با آنکه ارتش اسرائیل اقدام به تخریب ساختمان‌های زیادی در شمال غزه کرده اما هنوز مشخص نیست چه مقدار از زیرساخت‌های نظامی حماس تخریب شده‌اند. 

رابرت آبرامز با تأیید دیدگاه فوق تصریح کرده است: «هر چه آتش‌بس طولانی‌تری برقرار شود حماس فرصت تقویت تسلیحاتی، تأمل دوباره و تجدید قوا خواهد داشت.»

 

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۴۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۱۲۵
اگه متخصص مغز برای جهاد بره غزه منم میرم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
متخصص مغز منتظره آتش بس دائم اعلام
بشه بعد بگه منم میخواستم بروم غزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ذ یک بار به صورت روشن بفرمایید راه حل شما برای مردم فلسطین چیه؟ چه کار بکنند که انسان حساب شوند؟ الان 11 میلیون آدم در فلسیطین عضو کدام کشور هستند؟ حق رای آنها کجاست؟ سرزمین آنها کجاست؟ چرا یک یهودی زاده میتواند در فلسطین نفس بکشد، ولی یک
مسلمان زاده نمی تواند؟
مجتبی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
چقدر بعضی سیاستندارهای ما می گفتن جنگ زودی تموم میشه و اینکه اتش بس ادامه دار هس.من از همون اول گفتم جنگ 4 ماه طول می کشه و رژیم اسراییل برای تثبیت خودش در غزه وارد شده .و تا مرحله نهایی پیش می ره .انشالله طوفان الاقصی مثل قضیه 11 سنتمبر نبوده باشه که همش خود اطلاعات امریکا برنامشو کشید خیلی از دوستان تحلیل خیلی سطح پایین از قضایا دارند و این واقعا خوب نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
حسن نصرالله مگر نمیخواستی اسرائیل را محو کنی؟؟؟ برادرهای حماس محو شدن عمووووو
نعمت
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
بفضل پروردگار بیش از ده میلیون نفر در ایران داوطلب شده آمد که بزودی همگی اعزام می‌شوند و اسراعیل رو نابود خواهند کرد و خودشان هم به درجه رفیع شهادت نایل می شوند
بعدش شاید ماهم در انتخابات شرکت کنیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
جناب امیر نون امثال شماها در حمایت از اسراییله از استانبول هم دست از حمایت اسراییل برنمی داری.
ناشناس
| Turkey |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
امیر از استانبول بویی از انسانیت نبرده ای
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
معلوم میشه متخصص مغز بدجوری یک عده رو فشار میده.
واقعا مطمئن شدم به تدریج حماس در از بین رفتن است
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
حماس یعنی 11 میلیون انسان بی دفاع که در اردن و لبنان و کرانه باختری در دورن فلسیطین و مصر و سوریه آواره اند. و
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اگر اسراییل حماس را از بین ببرد، که شدنی نیست، بعد به ترتیب نوبت لبنان، سوریه عراق، ایران، مصر، ترکیه عربستان و امارات است. تاریخ نشان می دهد که به کم قانع نیستند. همه اش را می خواهند. فقط یهودی ها را صاحب حق می دانند. کسی هم نمی تواند از صفر یهودی شود. شما که از آنها دفاع می کنی، الان این حق را نداری که دین یهود را انتخاب کنی، باید یهودی زاده باشی تا حق داشته باشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ویولن کار و زندگی است با نظر گذاشتن علیه فلسطین، کره شمالی روسیه چین و جمهوری اسلامی می گذره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
انسان بی دفاع پاراگلایدر سوار نمی شه.
غیرنظامیان را نمی کشد و به گروگان نمی گیرد.
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
داداش برو ویولن تو بزن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ناشناس 13:11
هر چه قدر فرقه پایداری یعنی 80 میلیون ایرانی، حماس هم یعنی 11 میلیون فلسطینی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
مبارز ۱۳:۱۷
شما بجای اینکه نگران آینده مردم لبنان و سوریه و عراق و غیره باشی، بهتره به فکر خریدن تشت پلاستیکی مرغوب باشی ، چون هر روز داره گرونتر میشه
گروهای که ارتش نیستند ، باید جمع شوند چون قانونمند نیستند و برای آینده جهان خطرناک هستند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
برای آینده جهان؟ یا منافع آمریکا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
گروهها باید زیر نظر دولت ها باشند نه خودسر .و دولت ها باید پاسخگوی رفتار گروهها باشند
این ده میلیون نفری که ثبت نام کردن برن غزه چرا پس نمیرید یکم مرد باشید روی حرف خودتون بمونید یا دارید از اینجا با اسرائیل مبارزه میکنید ...:))))
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
کلا 1 میلیون نفر هم نبودن. بدون هیچ تاییدی میشد رای داد. هر کس 20 بار رای داده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
در دوران جنگ ایران و عراق هم کسانی داخل ایران بودند که رزمنده های خودمان را مسخره می کردند. در حالی که صدام واقعا باید مسخره میشد و نه مدافعان ایران
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
رزمنده های جنگ رو با این ترول های مجازی مقایسه می کنی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اگر برن غزه طرف حمله می کنید چرا رفتن به شماها چه اگه نرن حمله می کنید چرا نمی رید در هر صورت مورد انتقاد هستند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
داداش رزمندگان ایران تالی تلو معصوم بودند .
اصلا ظلم و ستمی نمی کردند . ما شش ماه در بوکان محاصره میان برف بودیم و آذوقه نداشتیم اما داروهای خودمان را مجانی به مردم می دادیم .و آنها را مثل برادر دوست داشتیم .
در همه سنگر ها عبادت خدا رواج داشت .ما عاشق کشتنن آدمها نبودیم..
ما انسان دوست بودیم ..
یادش بخیر بهترین دوران زندگی بود .
اسراییل چند قانون جدید وضع کرد: 1- میتوان برای از بین بردن سرباز دشمن، زنان و کودکان بی دفاع را هم در سطح وسیع کشتار کرد. 2- در جنگ می توان بیمارستان و مدرسه و منازل مسکونی و عبادتگاه ها را هم نابود کرد. 3- میتوان به سوی خبرنگارها تیراندای کرد و 70 نفر از آنها را کشت. 4- میتوان جلوی چشم همه از بمب های ممنوعه علیه دشمن استفاده کرد. 5- میتوان برخلاف نظر 90 درصد مردم دنیا و 70 درصد دولتهای دنیا به جنگ ادامه داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
عزیزم مگر حماس مگر حماس برای
از بین برد و محو اسرائیل قوانین دیگری دارد ، موشک‌های حماس بسمت اسراییل شلیک کردن برای چی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
حماس زحمت بکشه از سیستم ناهنجار خودش که قایم شدن است دست برداره و با نیروهای مشخص و اماکن نظامی مشخص مردانه در برابر اسراییل بجنگه و در این شرایط کسی کاری به مردم و خبرنگاران و مدارس و بیمارستانها نخواهد داشت
آیا پنهان شدن در پشت مردم باعث کشته شدن آنها نخواهد شد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
حماس چرا نمیره در زیر هتل محل اقامت هنیه در قطر تونل بسازه؟
اول با مسائلی مثل همجنس بازی و قوم لوطی قشنگ روشون رو باز کردن الان انداختنشون به جون زن و بچه های فلسطینی ذ دارن میکشن چون روشون باز شده انگار نه انگار غیرتشون تلنگری بخوره
حماس پانصد کیلومتر تونل در زیر غزه برای نیروهایش ساخته، آن وقت حتی یک پناهگاه هم برای مردم غیر نظامی غزه درست نکرده است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
همه منازل مسکونی غزه دارای پناگاه هستند. اگر نبود با این حجم از وحشیگری اسراییلی ها الان تلفات بیش از صد هزار نفر بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ناشناس 13:27 سعی کن کمتر دروغ بگی

توی غزه یک پناهگاه هم موجود نیست
اعضای حماس در تونل ها و در امان و زن ها و بچه ها و غیر نظامیان هم سپر انسانی جهت ایجاد موج تبلیغی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
برای بلوک شرقی ها چیزی به نام مردم فاقد ارزش و اهمیت است و اگر چیزی دیدید بازی و فریب است
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
کل کفتی آی کل گفتی
دمت کرم
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
آفرین باید پناهگاه برای مردم میساختن چطور نمیدونستن این حیوان وحشی مثل آب خوردن بمب روی سر کودک و زن بی دفاع میریزن
کفن پوشان دولت قبلی،،کجائید ناقلاها!!!؟؟ به قول قدیمی ها،،لات کوچه خالی بودیدااا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اشتباه مثبت زدم خدا من رو ببخشه به خاطر کمک به اشاعه فساد ناخواسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
همه آزادگان اروپا و ایران و شرق آسیا حامی مظلومان فلسیطین هستند. ولی راه بسته است. اگر دولتها اجازه می دادند، الان میلیون ها نفر از کشورهای مختلف به سمت مرز می رفتند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
من هم اشتباه منفی زدم خدا من رو ببخشه به خاطر کمک به اشاعه فساد ناخواسته
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
این همه بدون اموزش می رفتن غزه کجا جا میشدن . مگه غزه چقدر جا داره؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
همه میدونن غزه محاصره کامله حتی دارو هم به سختی وارد غزه میشه و هیچ راهی برا اعزام نیرو وجود نداره
بعدش اگه تجربه تهدید داعش رو توی عراق و سوریه رو ببینی خودت هم می فهمی که کیا هستن که از این کشور و امنیتش دفاع میکنن و کسی امیدی به شما شکلکا نداره .
واقعا اسم مقاومت خیلی به حماس میاد . به مردم میگه شما رو زمین مقاومت کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
مردم و حماس در فلسطین یکی هستند. تا الان هیچ گزارشی شنیده ای که کسی در غزه از بدی حماس بگوید؟ دو میلیون در نوار غزه می گویند: یک بار می میریم و نه هر روز
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
مردم و حماس در فلسطین یکی هستند درست مثل ما و مسئولین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اری من شنیدم مشکلی داری؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اره واقعا یکی هستن فقط کاش می گفتن سران حماس و خانوادهاشون کجا هستن
«احتمال خلع سلاح تعدادی از نیروهای ذخیره ارتش اشغالگر»

هنر تیتر زنی! خبر در باره مرخص کردن بخشی از نیروهای ذخیره ارتش اسرائیل است. به این کار خلع سلاح نمی گویند.

البته این جوری یک خوبی هم دارد. از فردا دوستان «ارزشی» موفقیت حماس در خلع سلاح اشغالگران را هم به سایر پیروزی های حماس خواهند افزود.،
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
تابناک‌ باید فکری به حال خودش و این تیترهای مسخره بکند
پس چرا ساکتند مابقی گروههای به اصطلاح مقاومت. باید مرد و ندید این همه مظلومیت مردم بی پناه را.
اینقدر گفتید حماس پیروز شده که اسرائیل رو از قبول آتش بس پشیمون کردید.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
تقصیر اون متخصص مغز بود که دائما حماس رو به ادامه جنگ ترغیب میکرد
چرا جهان و ایران بابت کشتن چند هزار بی گناه و آواره چند صد هزار نفر در سودان ساکت است مگر خون سودانی ها با فلسطینی ها تفاوت دارد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
به همون دلیل که در قبال جنایت چین در برابر ایغورها ساکت بود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
به ما چه که حماس ازسر شکم سیری حمله کرد به اسرییل خودمون کم بدبختی و فقر و تورم و بیماری داریم حالا مونده که از اونایی حمایت کنیم که سطح زندگی شون.از ما بهتره. نفس تون از جای گرم بلند میشه
عزیزانی که رفتن اسم نوشتن برای اعزام به غزه همین امروز شال و کلاه کنند اتوبوس غزه فردا صبح از میدون آزادی حرکت میکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
جاده و اسب محیاست برید و بروید
خان یونس منتظرتان هست بیائید و بروید
ناشناس
| Germany |
۲۰:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
در اتوبوس هم ساندیس میدن؟
اسراییل رفته داخل غزه و پاهایش رادر یک. کفش کرده است و می گوید یا جای من اینجاست یا حماس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
پایش را در یک کفش کرده و پرچم هایش را نیز به احتزاز در آورده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
احتراز نه اهتزاز
۱۰۰ تا بمب خیلی کمه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
داش بمب سنگرشکنه
قدذتش فقط یه کم از اتم کمتره
البته خوبیش هم اینه کل زیر زمین رو میترکونه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
جنایت در ذات حکومت آمریکاس
اگر به جنوب حمله کرده، حالا مردم به کجا باید کوچ کنند؟
قبلا که از مردم خواسته شده بود بروند جنوب. حالا این بیچاره ها کجا پناه بگیرند؟ عجب گرفتاری شدند مردم غزه. دلم واقعا برایشان می سوزد. بیچاره ها حتی آرزویی برایشان نمانده. حالا از همه بدتر یک عده از استقامت مردم غزه تعریف می کنند. آخه اینها که راه فرار هم ندارند. هیچ کشوری اینها را قبول نمی کند. این گرفتاری نیست؟
عاقلان باید به راس امور برگردند. چه طرف اسراییل چه طرف فلسطین.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
سواحل دریا و جلیقه نجات . لنج هم کارگره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اون همه خانه و ماشین شیک
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
میتونن بروند در دریا. شنا یاد گرفتن برای همچین روزی به درد میخوره. ناشناس 14:22.
ناشناس
| Germany |
۱۹:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
هنیه باید مشکل مردم آواره غزه را حل کند چون خودس آنش ابن جنگ وبرانگر را روشن کرد
هنیه کجاست ؟
ذوالنوری و پناهیان و رسایی رفتن غزه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
هنیه صد سال عمر می کند .
حماس عامل ویرانی غزه و کشتار ۱۴۰۰۰ نفر
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
حماس باید محاکمه شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
چرند نگو
حملات باید با شدت و قدرت بیشتری ادامه پیدا کنه تا پیروزی کامل حماس
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
حماس فیتیله پیچ شد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
داش جنگ رو از کدوم رسانه دنبال میکنی؟
لعنت به جنک و بانیان جنگ هر کی می خواهد باشه
هنیه اومد بیرون تا بره بهشت ؟
شیخ لبنانی چرا سلاح به دست نمیگیره و نمیاد میدون جنگ ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اینا علاقه چندانی به رفتن به بهشت ندارند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ایشون فقط از طریق پیام صوتی تصویری بقیه رو هل میده سمت بهشت
پناهیان و رسایی که هنوز اینجان !!!
ع ع ع ع
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
بلوف بود بابا. اونها خیال می کردن اسرائیل تا یک جا پیش میره بعد ول میکنه . ولی نشد
زن و شوهر دعوا کنند ابلهان باور کنند.
اسراییل غلط کرده غزه را اشغال کنه. ما پیرو ولایتیم مالا و جانا. آقا فقط دستور بفرمایند غزه که سهله تا خود امریکای جنایتکار هم می رویم. این دست نشاندگان داخلی شیطان که اینجا کامنت می گذارند و لایک می کنند هم که عددی نیستند. لات کوچه خلوتند. دو سوته لوله می شوند. یا حسین
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
جان مادرت بیا برو الکی دنبال فتوا نگرد. بالتر از فرموده امام علی که نداریم.که فرمودند:اگر از پای یک زن یهودی خلخال به ظلم و جنایت دربیاورند، انسان خوب است تا از این غصه بمیرد.
پس بیا بر.و الکی می رم می رم نکن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
به عمل کار برآید به سخنرانی نیس
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
تو یا پناهیان هستی یا رسایی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
چطوری پناهیان ؟.
کامنت گذاشتی ؟
مردم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
حالا چه حکمتیه نمیدونم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
اگه مَردی پاشو برو غزه تا شهید شی
کورو‌ش کبير 2023
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
آقا دانیال از زیر پتو گرم و نرم شعار دادن تو اینترنت راحته با شکم سیر. تو تا نانوایی سر کوچه تون هم زورت میاد بروی. خخخخخ
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
دانیال؟؟؟!!اگه چه طعم ساندیسی بزنم به بدن،میتونم مثل تو،این چنین رجز بخوانم؟؟؟
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
حاج دانیال جون جدت بشین و شر به پا نکن
حسن عباسی و شریعتمداری به اندازه کافی نتانیاهو را تنبیه کردند و بدن آن صهیونیست دیگه جای زخم شدن توسط شما را نداره
ناشناس
| Germany |
۱۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
بهونه نیار دیگه، زنان و بچه های فلسطینی همه دارند ناله می زنند و طلب کمک می کنن. دستور شرعی از این بالاتر میخای؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
ما نه بگو من یاد بگیر آفرین
به نظر من آتش بس و طولانی شدن جنگ فقط وفقط واسه کشاندن پای ایران به جنگه میخوان حالا که آمریکا این همه راه رو از اون ور دنیا اومده و حتی انگلیس و ناتو. دشت خالی از خاور میانه ندن. که یه روزی بخوان برگردن .اینقدر این ور اونورمیکنند که پای ایرانو متحدانش بکشنوسط بازی حالا ببینید اگه نشد
ببخشید بعداز اعلام آتش بس تو شهر ما عزیزان جشن پیروزی گرفتند. الان چی شد باید برگردند تو خیابون جشنشونو پس بگیرند یا چی؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۹:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
در طول یک هفته آتش بس موقت، یک‌ عده ساندیسی خوش خیال کامنت میگذاشتند که آتش بس دائمی شد و اسراییل شکست خورد و نتانیاهو بیچاره شد و ..... این جماعت الان دقیقا کجا هستند و چرا ما را از نظرات ارزشمند خود بی نصیب گذاشته اند؟
هنیه کجاست؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
روز شماری میکنه تا آتش بس دائم شه و بیاد بیرون دوباره افتاب رو ببینه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
رفته گل بچینه
زن و شوهر آتش‌بس کنند ابلهان باور کنند، زن و شوهر جنگ کنند بازم ابلهان باور کنند.
اون موقع که شیرینی پخش کردن برن غزه حالا قایم شدن مظلوم نمایی میکنن
والا ، به خدا قسم ، حتی اگر یک میلیون ام پیامک زده باشند برای اعزام به غزه.... انتخابات وقتی ساختگیه ، پیامک ساختگی نباشه!!!
دیدن اوضاع داخلی و حمایت ها وخیمه دیگه عربده کشی ام نمیتونند بکنند
پاسخ ها
احمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
آفرین
مرحبا
احسنت
گل گفتی
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
دست و قلمت را می بوسم
اردوغان مغز نخودی
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
انگار مش رجب دنبال دردسر میگرده
حماس ناک اوت شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
خدا کنه حزب اخوان المسلمین دود شود و برود هوا.
پیر زن و پیر مرد و نوزاد و گروگان گرفتند و الان که آزاد میشن براشون دست تکون میدن و بای بای میکنن جلو دوربین
یعنی ما خیلی خوبیم :-)
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
و البته حتی این بدرقه مهربانانه را هم با صورت پوشانده شده انجام میدهند !
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
فریبکاری .فریبکاری .ریا ریا .دغل دغل.
دقت کنید
برا بعضی از نقاط عالم مانند ایران تحریم و محاصره نعمت است
ولی
برای غزه تحریم و محاصره آنرا تبدیل به بزرگترین زندان نموده

حالا پیدا کنید متخصص مغز را
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۱
واقعا داری ایران رو که با ۱۵ کشور همسایگی داره رو با غزه نیم وجبی که آب و برقش رو هم اسرائیل تامین می‌کنه مقایسه می‌کنی؟
اقا حماس ترک کند غزه را بهتر ان است که انقدر زن بچه کشته شوند ایا بهتر نیست چون اسراییل قصد نابودی خماس را کرده در بغل این حمله چقدر زن کودک معصوم کشته می شوند
بالاخره خون حسین شریعتمداری به جوش آمد و تصمیم گرفت تا فردا عازم غزه شود !! نخندید، چون گرفتار عذاب الهی خواهید شد
اسراییل داره میرسه به رکورد 500 کشته در روز تا 3 روز برسه 1500 کشته نزارید رکورد 3 روز 1500 گشته رو بشکنه
حماس اگه می تونست مردم اسراییل را می ریخت توی دریا .یا همه را تک تک گردن می زد .
جالب است اخوان المسلمین الگوی کامل ریا کاری است.
از یک طرف با رییس اسراییل دست میدهد از یک طرف از حماس حمایت می کنه
آقا ما نفهمیدیم استراتزی حماس چیه؟ اگه دنبال آتش بسه، چرا جنگ را شروع کرد؟ اگر دنبال پس گرفتن زمین‌های فلسطینه چرا رفته زیر زمین و از زمین غزه دفاع نمی کنه؟ اگه هدفش ازادی اسرای فلسطینی بود که به ازای هر اسیر چند نفر کشته و دستگیر شدن. اگر هدفش اتحاد مسلمانا و جذب حمایتشان بود الان که دیده کسی ازش حمایت نمی کنه چرا ول کن نیست. الان به چه دستاوردی رسیدن یا به چه منافعی نسبت به سه ماه قبل رسیدن.
حماس با خودش هم درگیر هست،بابا چهار تا گروگان گرفتی که چی بشه،فقط بهانه دادید دست اسرائیل برای شخم زدن زمین غزه.. آزاد کنید گروگان ها رو شر بخوابه ،تمام مردم بیچاره غزه آواره شدند فقط فقط بخاطر حماقت حماس
برچسب منتخب
# اسرائیل # توماج صالحی # انتخابات # روز دختر # نمایشگاه کتاب
وب گردی